Validering vid köp eller ändring av domännamn

När man registrerar en ny domän, flyttar ett domännamn (gäller toppdomäner som ICANN hanterar) eller byter e-postadress på en befintlig måste man bekräfta att e-postadressen man angett som kontakt är riktig. Det skickas automatiskt ut ett e-postmeddelande där det står:

Dear registrant or prospective registrant, due to the requirements under the ICANN Registrar Accreditation Agreement we are required to confirm the validity of the email address provided for the domain name registration application or contact creation. The domain(s) listed below were registered/updated with your e-mail address in the domain owner contact. It is now mandatory that you confirm the accessibility of your email address…

Du måste verifiera detta genom att klicka på länken ”http://emailverification.info/?trigger=XXXXXXXXXXX&email=dinepostadress@domännamnet.tld” i meddelandet. Gör man inte detta kommer domänen sluta att fungera. Enligt ICANN måste e-postadressen för ett domännamn valideras för att godkännas. Har du inte fått mailet kan det ha hamnat i spamfiltret så glöm inte att kika där.

Vid beställning / flytt har du som kund eget ansvar för att en domän stängs på grund utav ej validerad e-postadress och att domänen kan avregistreras på grund utav detta.


Hjälpte guiden dig?

mood_bad Nej 0
mood Ja 0
visibility Visningar: 590